خاطره ها

خاطره ها

این جانب پدرخونده بزرگ (پسر علم حقوق) به هر شخصی که بصورت محسوس و نامحسوس وبلاگمو میخونه صد آفرین و خوش آمد میگم!!

آخرین نظرات

اولاً بگم که این مطالبو بسیار خلاصه کردم دوماً خیلی روان تر شده با مثال! سوماً بسیار مشتاقم یاد بگیرید و سوال بپرسید!!! 

خُب پدرخونده براتون بگه :  عرضم به حضورتون ما یه مال داریم که جابه جا میشه به معنی مال منقول مثلِ جابه جا کردن یه لباسشویی یا یه ماشین.

و یه مال داریم که جا به جا نمیشه مثلِ خونه و زمین که بش میگن غیر منقول! البته به زمین غیر منقول ذاتی میگن چون خود به خود غیر منقولِ!

خُب حالا دیگه کم کم داره روشن میشه براتون :))

ما یه حق انتفاع داریم به معنی نفع بردن و یه حق ارتفاق داریم که معنی لغویش تقریباً یعنی مجاور بودن،رفاقت.!

1- حالا حق انتفاع چیه؟ حق انتفاع حقیه که باعث میشه شخصی از مالی که مال کسی دیگه ایه یا مالک خاصی نداره استفاده کنه! 

حق انتفاع به سه دسته تقسیم میشه!  

عمری : یه حقیه بین صاحب مال و شخصی دیگه به اندازه عمر یکیشون! مثلاً صاحب مال میگه میتونی به اندازه عمر من تا وقتی بمیرم تو زمینم کشاورزی کنی! 

رقبی : حق انتفاعیه از طرف شخص که برای مدت معینی بوجود میاد! مثلاً صاحب مال میگه 6 ماه حق داری با ماشین من مسافر کشی کنی! 

سکنی : یعنی کسی در منزلی سکونت کنه! مثلاً صاحب خونه بگه که تو خونه من زندگی کن، مشکلی نیست. 

این سه حق رو صاحب مال میتونه به شخص دیگه بده.

2- حق ارتفاق : حقیه تو زمین یا مِلک شخص برای دیگری! مثلاً : شما یه خونه داری و طوری بوده که همیشه من ازش عبور کردم! پس من تو زمین شما یه حقی دارم که بش میگن حق ارتفاق! 

بسه تونه الان دیگه نزدیک هنگ کردنتونه :))😂

۹۵/۰۱/۰۹
god father

نظرات  (۲)

من که نفهمیدم چی شد
پاسخ:
چرا آخه؟  :'( 
من رو دانشجو هام حساسم 
عیب نداره دوباره بخون :))
سودمند بود ! مخصوصا برا یکی مث من ک کلهمن چیزی نمیدونم خیلی خوبه
دسِت طلا (:
پاسخ:
هههههه مرسی :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">